O tom, že média dokážou ovlivnit myšlení či názory lidí, se přesvědčujeme neustále. Není to tak dávno, kdy lidé kvůli médiím vykoupili z obchodů kvasnice či těstoviny, nyní zase v panice skupují kapalinu AdBlue. Dokáže však skrze média uspět i „brutální“ očkovací kampaň?
S Tečkou vláda neuspěla podle svých představ, a tak se rozhodla udělat za ní tečku a rozjet kampaň novou. Brutální. Chystá se ji propagovat opět v médiích a věří, že tentokrát už uspěje. Jenže přesvědčit lidi o tomto zásadním kroku je mnohem těžší než jim vnutit myšlenku, že v obchodech dojde mouka…
Většina lidí už svůj názor na očkování proti covidu-19 má a nenechá si ho jen tak rozmluvit. Ani tato kampaň na tom z velké pravděpodobnosti nic nezmění, spíše naopak. Jedny fotografie a komentáře objevující se v kampani pohoršují a považují je za neetické. Druzí si z nich dělají dokonce legraci a s chutí je upravují po svém. Navíc mnozí zpochybňují jejich pravost. Objevují se totiž informace, že snímky jsou z roku 2020, kdy se velká část společnosti k vakcíně ani nemohla dostat. Váhu kampani navíc nepřidává ani přiznání vlády, že komentáře u fotografií jsou čistě marketingové, a tudíž nemají s osobami na snímcích nic společného. Nevíme tedy přesný důvod, proč se daní lidé nenechali očkovat a už vůbec ne jestli zemřeli skutečně na covid.
Přestože média dokážou mnohé, nejsou všemocná. Přesvědčit lidi k očkování skrze „brutální“ kampaň je spíše jen vysněné přání vlády, které se neuskuteční. Kdo chtěl, tak už se očkovat nechal. Ostatní na očkování mají svůj názor. Těch, co stále váhají je tak minimum. A ty by jistě dokázala přesvědčit i méně drastická kampaň.
Pokud je však „brutální“ kampaň přece jen v něčem úspěšnější než ta předchozí, tak je to v rozruchu, který vzbudila. Není nikdo, komu by unikla.